Těhotenská jóga: Udrží vás v kondici, pomůže s rovnováhou i držením těla

Během těhotenství je důležité udržovat se v kondici. Dobrou volbou pro nastávající maminky je těhotenská jóga, která pečuje o správné držení těla pomáhá ženám vyrovnávat se lépe se změnami rovnováhy. Zkuste i vy těhotenskou jógu.

Pro maminku i miminko

Cvičení jógy není zdravé jen pro budoucí maminku, ale samozřejmě také pro samotné miminko. Vždyť miminko uvnitř je stále v kontaktu s budoucí maminkou. Vše, co se děje ženě vnímá také dítě. Těhotenská jóga si klade za cíl ženě pomoci nejen po fyzické stránce (podpora správného držení těla, kondice, rovnováhy), ale i po stránce psychické, jelikož během těhotenství žena prochází mnohými změnami (svou roli hrají i hormony). Jóga učí ženám vnímat jejich vlastní sílu, mateřské schopnosti a učí je naslouchat potřebám vlastního těla a miminka.

Fyzické výhody cvičení jógy

Jóga přináší též zmíněné fyzické výhody pro těhotné ženy, snižuje riziko potratů a předčasně narozených dětí, zvyšuje tělesnou hmotnost novorozence, zvyšuje prokrvení placenty, zlepšuje imunitu, zpevňuje a uvolňuje svaly pánevního dna, je prevencí těhotenských obtíží a snižuje přicházející stres. Miminko také vnímá fyzické i emoční rozpoložení budoucí maminky. To vše na něj má vliv.

Těhotenská jóga: Udrží vás v kondici, pomůže s rovnováhou i držením těla

Jóga vás naučí vnímat

Jóga je cestou, není to jen cvičení, je to cesta během které se učíme poznávat sami sebe, soustředit se, správně dýchat a plně vnímat. Během cvičení jógy byste měli být v naprostém klidu, soustředit se jen na sebe, své tělo a své dítě. Naučíte se vnímat své spojení s miminkem a lépe se na něj soustředit. Jóga propojuje člověka s jeho vnitřním světem, s myslí, vnitřním děním, učí respektu, klidu, pokoře a otevírá srdce. Začít s jógou nemusí být jednoduché, ale pokud si najdete vhodné klidné místo na cvičení, které vám bude pohodlné, naučíte se uklidnit mysl a soustředit se jen na sebe a na dítě, může vám velmi pomoci. I po porodu je jóga skvělým spojencem.