Jaký je ideální věk, kdy by se děti měly začít učit angličtinu?

Kolik jazyků znáš, tolikrát jsi člověkem. Toto pořekadlo rozhodně má něco do sebe a jedná se o jedno z největších mouder, které můžeme běžně potkávat. Pravdou je, že znalost cizích jazyků se stala naprosto neodmyslitelnou součástí pro moderní a konkurenceschopnou společnost.

Jak je to ale v případě dětí? Je všeobecně známo, že se děti mnohem jednoduše a rychleji učí celou řadu věcí. Rodiče proto mnohdy tlačí na to, aby se děti učili maximu vědomostí už v poměrně útlém věku. To ale není vždycky správně.

Kdy děti ideálně přihlásit na angličtinu?

Ačkoliv je angličtina standardně vyučovaným jazykem na školách, tak celá řada lidí spíše preferuje pro vzdělávání kurzy angličtiny pro děti. Důvod je tady velice jednoduchý a pochopitelný. V kurzech velice často najdeme rodilé mluvčí, nebo lidi s většími zkušenostmi z anglického prostředí. Vedle toho je ale potřeba myslet i na to, že na standardních kurzech málokdy najdete stejně velký kolektiv, s jakým se potkáváte v rámci škol. Díky tomu tak může dítě dostat mnohem individuálnější přístup, což se automaticky na dětské výkonnosti projeví.

Stále ale visí ve vzduchu otázka toho, kdy ideálně děti přihlašovat na kurzy angličtiny. Jednou ze základních věcí je fakt, že víceméně každý kurz angličtiny pro děti obsahuje základní informace jako je jazyková náročnost, a především doporučené věkové kategorie. Ty jsou pochopitelně odhadované, protože starší děti nemusí mít dostatečné dovednost, nebo mladší děti mohou být na jazyky nadané. Rozhodně ale dobře fungují jako dobře měřítko pro to, abyste dítě zařadili do správné skupiny.

 Netlačte na výkonnost a výsledky

Především u malých dětí je velice jednoduché docílit toho, že se dítěti znechutí studium a vnímání nových záležitostí. To všechno většinou bývá záležitostí rodičů, kteří si přejí tlačit na progres dítěte k co nejrychlejším výkonům. Z pohledu klidného prostředí je mnohem lepší kroužek angličtiny pro děti, který je zábavnější a příjemnější formou výuky. I zde se děti učí anglicky. Přitom ale zůstává středem pozornosti zábava konverzace, díky čemuž dítě zůstává v angličtině zainteresováno a chce se jí učit dál.