Jaké zdravé alternativy jsou vhodné za klasickou kávu?

Cítíte se často unavení, bez energie a řešíte tuto situaci šálkem kávy? Pokud pijete kávu jen občas a v malých dávkách, nemusí být pro vaše tělo nezdravá. Existují však alternativy, které dodají vašemu tělu energii, navíc nejsou nezdravými a přináší do vašeho těla dávku antioxidantů. Jaké nápoje si dopřát, když jste bez energie, jako náhražku za kávu?

Matcha prášek

Skvělou alternativou za kávu je matcha tea. Zelený prášek, který se vyrábí z rozemletých sušených čajových listů. Rozmíchává se ve vodě speciálním štětečkem či v rostlinném mléce. Obsahuje kofein podobně jako káva, ale kofein, který se velmi pomalu rozkládá a energii vám tento nápoj přináší po dobu 6-8 hodin. Matcha navíc obsahuje důležité antioxidanty a minerální látky a přináší vašemu tělu spousto zdravotních výhod.

Jaké zdravé alternativy jsou vhodné za klasickou kávu?

Voda

Pokud vás bolí často hlava a nemůžete se soustředit, důvodem může být také dehydratace. Častým příznakem dehydratace je totiž bolest hlavy způsobená nedostatečným přísunem vody. Pijte pravidelně a noste sebou láhev s vodou, kterou můžete obohatit o citron, zázvor či mátu.

Zelené smoothie

Aby vás nepřepadala únava a bolest hlavy, měla by vaše strava obsahovat dostatek minerálních látek a vitamínů, které v naší stravě často chybí. Pokud zrovna nejste příznivci zelené stravy a nevíte, jak do svého jídelníčku tyto potraviny zařadit, zkuste si pravidelně každý den připravit zelené smoothie či zelené šťávy, které jsou bohaté na antioxidanty a zdraví prospěšné látky. Jsou i skvělou prevencí mnoha onemocnění. Dopřejte si smoothie s banánem, mangem, listy špenátu a řapíkatým celerem. Obohatit smoothie můžete i o spirulínu či zelený ječmen.

Jaké zdravé alternativy jsou vhodné za klasickou kávu?

Proteinové smoothie

Kávu pijeme, abychom se zbavili únavy a dodala nám energii. Místo kávy si dopřejte proteinové smoothie, které je bohaté na bílkoviny, které jsou pro nás zdrojem energie a často v naší stravě nejsou dostatečně zastoupeny. Stačí do klasického smoothie přidat oříšky, chia semínka, konopná semínka či proteinový prášek.